JD Fanatic Forums banner

D140 start niet

1 reading
9.2K views 14 replies 3 participants last post by  Espiritus54  
#1 ·
Op mijn D140 uit 2013 gestapt, de sleutel omgedraaid en niets. Geen klik van de solenoïde, geen startmotor die draait, niets. De accuspanning is 12,7 V. De spanning van accu+ naar de bevestigingsbout van de startmotor (startmotor aarde neem ik aan) is 12,7 V. De solenoïde van de startmotor overbrugd tussen twee hoofdaansluitingen, niets. Overbrugd van accu+ naar startmotor+, niets. Solenoïde vervangen op advies van de JD-dealer, nog steeds niets. Zou het de startmotor of iets anders kunnen zijn?

#2 ·
Ik zou ervoor zorgen dat het contactslot goed is en de veiligheidsschakelaars controleren. Zorg er ook voor dat de aftakas uit staat, ervan uitgaande dat deze elektrisch is.

#5 ·
Ja. Klikt de solenoïde als je dat doet?
De solenoïde klikt helemaal niet. Ik heb de spanning van de paarse draad op de solenoïde naar aarde gemeten en kreeg 12V toen ik de sleutel in de startpositie draaide. Wanneer ik de draad weer op de solenoïde aansluit en de sleutel omdraai, krijg ik niets. Terzijde, ik heb de veiligheidsschakelaars voor de stoel en de rem uitgeschakeld volgens enkele YouTube-video's.

#6 ·
Klinkt als een aardingsprobleem. Neem een paar startkabels. Zwart op de massaklem van de accu, andere zwart op het motorblok. Probeer te starten met de sleutel. Als dat niet werkt. Sluit dan rood aan op de kabel bij de startmotor en de andere rood op de pluspool van de accu. De startmotor moet de motor ronddraaien.

#7 ·
Klinkt als een aardingsprobleem. Neem een paar startkabels. Zwart op de massakabel van de batterij, andere zwart op het motorblok. Probeer te starten met de sleutel. Als dat niet werkt. Sluit dan rood aan op de kabel bij de startmotor en de andere rood op de pluspool van de batterij. De startmotor zou de motor rond moeten laten draaien.
Ik heb de contactschakelaar getest en hij lijkt naar behoren te functioneren. Ik heb ook 12,7 V tussen de accupool en de massapool op de connector van de contactschakelaar.

#8 ·
Het kan nog steeds een slechte verbinding zijn. Je hebt spanning, maar mogelijk geen stroomsterkte. Je hebt bijvoorbeeld maar één draad nodig om de accuspanning te krijgen, maar veel draden om een startmotor te laten draaien. Heb je een voltmeter gebruikt om de spanning op de solenoïde te meten? Als je bekend bent met een voltmeter. Verwijder de paarse draad van de solenoïde en meet de weerstand van die aansluiting op de solenoïde naar de massa van de accu (test de interne pull-n-spoel in de solenoïde.). Moet een lage weerstand zijn van ongeveer 5 ohm als ik me goed herinner.

#9 ·
Het kan nog steeds een slechte verbinding zijn. Je hebt spanning, maar misschien geen stroomsterkte. Je hebt bijvoorbeeld maar één draad nodig om de accuspanning te krijgen, maar veel draden om een startmotor te laten draaien. Heb je een voltmeter gebruikt om de spanning op de solenoïde te meten? Als je bekend bent met een voltmeter. Verwijder de paarse draad van de solenoïde en meet de weerstand van die aansluiting op de solenoïde naar de aarde van de accu (test de interne pull-n-spoel in de solenoïde.). Moet een lage weerstand zijn van ongeveer 5 ohm als ik me goed herinner.
Ik heb eerst de startkabeltest gedaan met alleen de aarde, de sleutel omgedraaid en niets, zelfs geen klik. Ik heb de aarde op de motor naar een paar verschillende plaatsen verplaatst en dezelfde resultaten gekregen (ik heb zelfs de spanning gemeten tussen het vrije uiteinde van de zwarte startkabel en de accu+ om er zeker van te zijn dat ik een goede verbinding met de accu had, 12,7 V). Ik heb de positieve startkabel aangesloten op de accu+ en de startmotor+ aangeraakt, weer niets. Ik heb de solenoïdeweerstand gemeten tussen de paarse draadaansluiting en de accu- en kreeg ongeveer 1,5 kOhm.

#10 ·
Als je de kabels rechtstreeks op de accu, het blok en de startmotor hebt aangesloten, klinkt dat als een kapotte startmotor. Of een defecte accu. Heb je voor de lol geprobeerd de tractor te starten met startkabels?

• Like
Reactions: truck21
#11 ·
Als je de kabels rechtstreeks op de accu, het blok en de startmotor had aangesloten, klinkt dat als een defecte startmotor. Of een defecte accu. Voor de lol, heb je geprobeerd de tractor te starten met startkabels?
Toen ik probeerde hem te starten met startkabels, klikte de solenoïde, maar de startmotor draaide niet. Had de kabels aangesloten op accu+ en het motorblok. Toen ik de + kabel bewoog en deze aanraakte op de startmotor+, kreeg ik een goede vonk en hij draaide meteen omhoog. Terzijde, als ik alleen de accu van de tractor gebruik, of als ik de startkabel- op de accu- aansluit, gaan mijn koplampen wel of niet aan, of is er een vertraging van een paar seconden nadat ik de sleutel omdraai. Ook schakelt de solenoïde sporadisch in. Als ik de startkabel- op het blok aansluit, krijg ik goede verlichting en schakelt de solenoïde consistent in. Ik heb ook 12,7V op de startmotor als de solenoïde inschakelt. Ik heb al mijn massa's op de accu, op de frameaansluiting schoongemaakt en de kleine massadraden die naar het dashboard lopen en hun connectoren gecontroleerd en ze zien er goed uit. De spanning gemeten tussen accu + en verschillende onderdelen op de motor en kreeg 12,7V. Nu denk ik dat er een vreemd probleem met de accu kan zijn.